Co dělá svatební koordinátorka a proč do ní investovat?

11.1.2024

Zásnuby bývají zpravidla radostnou záležitostí. Jakmile ale dojde na plánování velkého dne, objeví se první starosti a otazníky. Kde vůbec začít? Do čeho se vyplatí investovat? A jak naplánovat svatební den, aby vše běželo jako na drátkách? Nelamte si hlavu s odpověďmi a najměte si svatební koordinátorku.

Fotograf: Iva Nguyen

Co dělá svatební koordinátorka

Náplň práce svatební koordinátorky tkví už v samotném názvu. Koordinátorka má za úkol zajistit, aby Váš velký den proběhl přesně podle Vašich představ. Pochopitelně záleží na tom, jak velký rozsah služeb si u takové koordinátorky objednáte. Pokud si chcete spíše jen nechat poradit, pak vyzkoušejte jednorázovou konzultaci. Během ní si ujasníte priority, získáte osvědčené tipy a triky, jak se k celé organizaci svatby postavit, a můžete si také nechat poradit se stylem svatby.

Toužíte-li však po svatbě bez starostí, pak stojí za to si „zamluvit“ svatební koordinátorku nejen pro plánování svatby, ale také pro její účast během svatebního dne. Veškerý stres ze zařizování všech detailů a případných zádrhelů tak přejde z Vašich beder na profesionála.

S čím vším dokáže svatební koordinátorka pomoci

Svatební koordinátorka Vám může pomoci prakticky se vším, co se týká Vašeho velkého dne. Nechce se Vám sestavovat itinerář svatebního dne? Nebo odmítáte řešit ubytování hostů? Toto a mnoho dalšího dokáže zajistit právě svatební koordinátorka. Co vše spadá do jejích kompetencí?

  • Koordinace a výběr vhodných dodavatelů (např. DJ, kapela, svatební dort, sweet bar, vizážistka, kadeřnice apod.)
  • Asistence při novomanželském focení
  • Sestavení časového harmonogramu celého svatebního dne
  • Návrh svatební výzdoby a dalších dekorací
  • Stanovení rozpočtu a jeho dodržování
  • Řešení menších i větších zádrhelů v průběhu dne

Jsou úkoly, které jsou mnohdy na první pohled zjevné. Ale práce svatební koordinátorky se často ukrývá i v těch nejdrobnějších záležitostech. Dokáže si například poradit ve chvíli, kdy má cukrářka zpoždění s dortem, nebo když se nevěstě zasekne zip u šatů. Má vždy v záloze plán B, a tak si hravě poradí i se změnou počasí nebo ve chvílích, kdy mají klíčoví hosté nějaké trable.

Mějte však na paměti, že i svatební koordinátorka dělá vše, co je v jejích silách, a čím více s ní budete komunikovat a spolupracovat, tím lepší bude Váš svatební den.

Proč mít svatební koordinátorku

Přemítáte nad tím, zdali není svatební koordinátorka zbytečným výdajem navíc? Věřte nebo ne, právě tento náklad se Vám skutečně vyplatí. Zkušená svatební koordinátorka má přehled ve svém oboru. Dokáže Vám doporučit nejen spolehlivé dodavatele, ale také ty, kteří nabízejí výhodné ceny. Ví, jak zacházet se svatebním rozpočtem, na čem můžete utrácet a které položky jsou zbytečné.
I když to tak na první pohled nevypadá, svatební koordinátorka Vám dokáže ušetřit nejen spoustu starostí, ale také peněz. Nemluvě o příjemném pocitu z toho, že tíhu z organizace svatby ponese na ramenou ostřílený profesionál.

Ještě váháte, zda-li do svatební koordinátorky investovat? Přečtěte si, co o svatbě řekli naši spokojení klienti Petra a Vašek:

Co víc tady napsat, než že je Miška člověk na správném místě, který je obklopen dalšími skvělými lidmi a že je její práce bezpochyby jejím posláním? Míša se opravdu vyzná, má profesionální přístup, skvělé kontakty na další profesionáli i vkus. Dokáže poradit, vyslechnout i utěšit a hlavně, skutečně Vám ušije svatbu na míru tak, jako nám.